coming back with different perspective ...
Posted on @Monday, August 29, 2011 with 0 Super Dicious
da lam aku tak menggodek blog ni ...
cian dye da majowk ...
alollolo ....
tapi xpe ...
setelah sebulan aku mengalami imsonia kerana last minute assignment, finally imsonia aku ni msih lagi berlarutan walaupun assgment telah selamat dihantar...
Then , aku mula berfikir-fikir nak wat apela mlam2 buta ni ??
nak tido lak taley ...
aku pown bercadang membuat satu research ni...
research ap ea ???
tah pape tah nadzirah ni ...
da setel research sosiologi dgn Intrapersonal tu, nk tmbah beban lagi wat research ...
ADOYAI...bikin fenin ini macam ...

tpewla ...xksahla ap orang nk kta, janji research aku ni mampu mengisi masa-masa lapang aku di kala bulan menjengah (perghh...)
research aku ni macam suspens sket tpi msti ramai org ta cye lau aku bgtaw tjuk research aku ...
ap dye ea tjuknye ?

APA ?
APA? dan 
APA ????


yela ... aku nak bgtaw la ni ...
JENG!JENG!JENG!

Islam is the way of life ....
Haha ...macam xkena ja dgan aku kan tapi entahla ...
aku start pke sal research ni pada stu mlam di bulan Ramadhan (tu dpat idea baik tu)
aku tengah mengunakan khidmat Youtube untuk blaja cara nk lilit selendang (hehe)
Konon nak cbe bertudung da skang ni ...
sewaktu aku google2 bnde tu tbe2 aku sje nk bkak vdeo lagu-lagu Nasyid kumpulan Raihan ...
aku minat gle kt dorang dulu wooo ...rock2 aku pown hati baek mehh ...
Then aku terbukak la lagu2 nasyid group laen jugak n then aku terfikir ..
Mne menghilangnya dorang2 ni ea ??

Problem Statement : dorang hilang adakah kerana permintaan manusia zaman sekarang terhadap aliran nasyid makin berkurang atau kumpulan itu sendiri sudah berputus asa untuk menyampaikan dakwah mereka ??

then aku terfikir lagi ...dekat bilik2 remaja kita  sekarang pernah ke dia org tmpal kumpulan2 nasyid sebaliknya penuh dengan gmbar artis-artis barat...
Kalau tak artis barat pown, msti dorang tampal mke Kamal Adli ke, Shaheizy Sam ke (tu bgi pompuanla sebab pantang hensem sket mesti bwk ke bilik gmbr2 diorg ni) n yg lakinye plak sronok tgok bibir Kilafairy yg seksi tu kt didnding bilik dorang...
Ayat-ayat Quran nak hias dinding bilik tu jaoh skalila ...

Then, wktu kte dgar walkman @ipod@ yg setaraf dgannye, ad ke kte dgar lagu2 yang memuji kebesaran Tuhan... Memg xla cte dye an ... Lgi2 lgu Lady Gaga yang tah pape tu ..(aku bgi cntoh lgu LG ni sbab aku memg ta dgar pown lgu2 dye)

ble jln2 tu, nk jugak bersiul lagu tah sape2 tah ...
Memang tak slah kalau sekadar nk berhibur tpi aku rsa org2 skarang ni da xbyak kesdaran sal bnde ni sume ...

Mungkin bagi sesetengah orang ni hanya isu ringan yang tak wajar dibangkitkan lagi tapi sebenarnya kita kerugian kerana hanya memandang sepi kumpulan-kumpulan nasyid berbakat yang menyampaikan mesej yang sangat berguna dalam kehidupan kita bukan saja di dunia, tapi akhirat jugak ...

Raihan dan Rabbani yang suatu ketika dahulu sgat gah tpi di mana mereka sekarang ... sekadar muncul dgan 2-3 lagu yang hanya mendapat sokongan suam2 kuku kmudian hilang semula...
Maher Zain yang dahulunya sgat femes,mne dy menghilang skarang ...kekurgan idea untuk mengeluarkan lagu atau tidak ada produser yang mahu menerbitkan album berunsurkan dakwah lagi ???

Ntahla ... mgkin aku pown ta lyak nak ckap hal2 ni tpi like we always know, people can change from day to day ...Aku buat research ni bkan untuk nak mengutuk-ngutuk orang ke ap, tpi untuk memperingati diri aku sendiri terlalu banyak kesalahan2 yang kte da wat di muka bumi ni ...

Kita jarang nak ingat Tuhan sebaliknya kita sering memuja manusia yang kita tahu asalnya dari tanah juga ...


REWIND ME THE PAST | MY SWEET FUTURE