kisah hati ... :'(
Posted on @Sunday, June 26, 2011 with 1 Super Dicious
Mungkin diz new entry adlah berkenaan luahan perasaan dan emosi aku yang seringkali terpendam dan xmampu diluahkan.. Blog inilah menjadi peneman untuk meluahkan segala isi hati yang tak mampu difahami oleh orang lain.
Aku bukan penulis yang baik tapi penulisan membuatkan aku rasa tenang. seakan-akan mampu melupakan kesedihan-kesedihan yang merundung diri ini. Tiada manusia yang sempurna di muka bumi ini. Semua orang melakukan kesilapan cuma bezanya bagi setiap manusia itu adakah dia tahu atau tidak memperbaiki kelemahan dirinya.Aku pun begitu, mungkin kadang-kadang aku terlalai dan terleka, aku perlukan bimbingan dan tunjuk ajar.
Aku memiliki ramai kawan di sini,yang sama-sama berjuang untuk menentukan masa depan masing-masing,tapi secara jujurnya, aku masih terasa kekosongan. Aku merasakan aku hanya seorang diri. Aku tiada tempat bergantung. Jiwa aku kesepian. Mereka yang hanya memandang aku dari luaran pasti tak akan merasa apa yang aku rasa kan..
ya...mgkin aku mampu tersenyum pada zahirnya tapi,siapa tahu apa yang aku rasa . Adakah mereka tidak mahu memahami atau aku yang terlalu pandai berpura-pura atau mungkin aku yang terlalu ingin menjaga hati semua sehingga aku melukai hatiku sendiri..
Entahla...tiada konklusi yang jelas..Semua orang ada kelebihandan kekurangan sendiri... Aku bukannya yang pentingkan diri sendiri ... Aku sangat menghargai kawan-kawan sehingga aku masih mampu berdiam walau hati ini selalu mereka sakiti...Aku tak boleh jadi seperti mereka ... Aku sedar aku tak cantik, bentuk fizikal tak seperti mereka tapi aku masih mahu dihargai... Sungguh, aku betul-betul tak mampu membendung perasaan ini lagi ...saban hari air mata menjadi peneman setia...
Ibu slalu pesan ,"Along anak sulung..Along mesti kuat...Along je yang mnjadi perangsang untuk adik-adik berjaya.Ibu taknak apa-apa pown dri Along. Ckupla Along berjaya dan jadi role model untuk adik-adik.
Sebab berpegang pad kata-kata ibu la aku masih kuat berdiri di sini. Aku bukan orang senang.Aku xmampu nk bawak keta kt kampus,aku tak mampu nk bergaya cam orang lain sebab aku tawu mcam mna ibu nan ayah susah nak cari duit..dan aku tak kisah pown sume tu ...aku tak mengharapkan sume tu dri parents aku ... Aku da bersyukur dgan apa yang aku ada...Aku slalu igatkan diri aku,kalau rasa diri kita susah,ada org yg lgi susah dari kita.terima je sgala yang ada dgan hati terbuka...
Dear friends,
aku mintak maaf kalau aku ada buat salah ap2 dgan korang ...mgkin tu sume tak disengajakan...
aku da tadew tempat untuk bercerita di sini
Aku ta kisah kalau korang tanak mendengar aku pown...
but,sometimes please make me hepi ...aku x mntak slalu pown...
Mungkin korang bole kata aku ni kuat sentapla apala ...
tapi korang ta pernah berada dalam situasi aku ...we cannot expect everyone can accept the same thing like us ...
Cuba kalau aku bagi korang peluang jalani hidup macam aku ...baru korang akan faham situasinya ...
Aku pown taley m'harap sgt korang faham aku coz maybe aku pown taley memahami korang ...tapi,as a human kita harus sentiasa belajar untuk respect others...


FRIENDSHIP IS LIKE HEALTHY
WE WILL NEVER APPRECIATE IT UNTIL IT LOST ...
REWIND ME THE PAST | MY SWEET FUTURE