fLaShbAcK~
Posted on @Thursday, April 14, 2011 with 0 Super Dicious
Saatn aku membelek-belek ruangan blog rakan-rakan lamaku, aku terpanadang akan bait-bait kata di bawah :

Wahai putera puteri bangsaku
Ayuh segera menuju
Mengiku gerak langkah maju
bersatu mencari ilmu

Di zaman sains dan teknologi
Negara perlukan jasamu
Janganlah rasa malas lagi
Bersama memegang teraju

Di Maktab Rendah Sains MARA
Tuntut ilmu jangan jemu
Ingat taat setia pada guru
Berdisplin selalu

Hari ini hari mulanya
Hari esok berjaya
Lengkapkan segala yang ada
Ke Kuliah kita segera

Tiba-tiba hati aku mula sebak mengingat kembali kisah-kisah lama, di mana perjuangan aku dalam menuntut ilmu baru bermula..

BETTER THAN THE BEST
If better is expected of you, the best is still not good enough

Masih terngiang lagi kata-kata Ayahanda Tn Hji Mohd Yusoff bin Hassan di mana di selitkan kata-kata ini di setiap ucapannya..Betapa tingginya harapan beliau untuk melihat anak bangsanya terus maju dan berjaya..Beliau mahu pelajar dari produk MRSM ,Transkrian khususnya menjadi peneraju utama negara pada masa akan datang..dan akulah salah seorang dari pelajar itu..



Yeah..disinilah bermulanya segala...Perjuangan pertama aku sebelum melangkah ke dunia universiti..
Dengan purata nilai gred yang tidak memuaskan bagi setiap semester dari tingkatan 1-5,aku kini dengan azam  baru akan memastikan result final SEM 1 Di Universti Teknologi MARA akan membanggakan ibu bapaku serta semua warga pendidik yang tak pernah jemu mencurahkan ilmu pada diri ini..

dan sekarang Universiti Teknologi MARA menjadi penyambung perjuangan aku dalam merealisaikan impian ibu  ayah serta seluruh keluargaku..

Go DL for final exam...



REWIND ME THE PAST | MY SWEET FUTURE